Jarosław Bąbka, Ewa Pasterniak-Kobyłecka

Relacje nr 9/2020. Studia z Nauk Społecznych

15,00 

Oprawa: Miękka

Ilość stron: 156

Format: B5

Rok wydania: 2024

Opis

Koła naukowe na polskich uczelniach to znaczący i dynamicznie rozwijający się obszar studenckiego zaangażowania, którego rola – zarówno dla indywidualnego rozwoju studentów, jak i ich współpracy ze środowiskiem lokalnym – jest nie do przecenienia. Koła naukowe są najczęściej wybieraną przez studentów formą zrzeszania się w ramach organizacji studenckich realizujących pozadydaktyczne funkcje wyższych uczelni (zob. Bałdyga i Bychto 2020, s. 128‑129), w których uczestnictwo ma charakter fakultatywny i dobrowolny.
Cele i sposoby działań podejmowanych w kołach przybierają różny charakter i dotyczą rozmaitych obszarów życia akademickiego i szerzej – życia społecznego, niekoniecznie skupiając się wyłącznie na działalności stricte naukowej. W literaturze wskazuje się na interdyscyplinarność i wielokierunkowość zadań kół naukowych, które Bożena Boryczko i Leszek Kurcz dzielą na trzy grupy: 1) zadania naukowe (związane z pogłębianiem wiedzy i rozwojem kompetencji zawodowych), 2) zadania społeczne (związane z umiejętnościami interpersonalnymi oraz budowaniem relacji społecznych, w tym także zawodowych), 3) zadania kształtujące sylwetkę absolwenta (doskonalenie cech osobowych atrakcyjnych dla potencjalnych pracodawców) (Boryczko i Kurcz 2014, s. 101‑108). Z pewnością udział w pracach koła naukowego może mieć pozytywny
wpływ na wiedzę i umiejętności pozyskiwane przez podmioty w trakcie studiów.

[frg. wstępu]

Dodatkowe informacje

Redaktor

,

Format

Ilość stron

ISSN

Miejsce wydania

Oprawa

Rok wydania

Wydawnictwo

Pobierz spis treści