Opis
m.in.:
K. Jodkowski, Darwinowska teoria ewolucji jako teoria filozoficzna. S. Opara, Kilka uwag o filozofii polityki. W. Hładkiewicz, Retoryka i polityka w twórczości Brunetto Latiniego,
T. Mróz, Filozofia polska czy filozofia w Polsce? Opinie pierwszych polskich historyków filozofii. J. Zegzuła-Nowak, Wzorzec postawy naukowej w założeniach programowych Szkoły lwowsko-warszawskiej. W. Kaczocha, Filozoficzna teoria kultury Bogdana Nawroczyńskiego. M. Świt, Mesjańskie mosty między przeszłością i teraźniejszością w ujęciu Waltera Benjamina. S. Hanuszkiewicz, Racjonalizm krytyczny Karla R. Poppera a hermeneutyka: konflikt czy nieporozumienie? J. Dudek, Etos uczonego w poglądach i w działaniu Marii Ossowskiej. T. Turowski, Czym jest bioetyka?
T. Mróz, Filozofia polska czy filozofia w Polsce? Opinie pierwszych polskich historyków filozofii. J. Zegzuła-Nowak, Wzorzec postawy naukowej w założeniach programowych Szkoły lwowsko-warszawskiej. W. Kaczocha, Filozoficzna teoria kultury Bogdana Nawroczyńskiego. M. Świt, Mesjańskie mosty między przeszłością i teraźniejszością w ujęciu Waltera Benjamina. S. Hanuszkiewicz, Racjonalizm krytyczny Karla R. Poppera a hermeneutyka: konflikt czy nieporozumienie? J. Dudek, Etos uczonego w poglądach i w działaniu Marii Ossowskiej. T. Turowski, Czym jest bioetyka?
[Ze Spisu Treści]